Mijn Daemon Rhianna

30 12 2007

Enkele van mijn leerlingen zijn nogal in de ban van The Golden Compass. In die film hebben de personages een daemon. Dat is een dier dat je vergezelt op je levensweg en de verpersoonlijking is van je ziel. Op deze website krijg je je daemon toegewezen na het beantwoorden van 20 eenvoudige, leuke vragen. Op aanvraag van mijn leerlingen heb ik de test gedaan en dit is dus Rhianna:

daemon.jpg

 

Ik ben wel tevreden met het resultaat. ‘Humble’ zou ik mezelf nu wel niet noemen, maar als zo’n uitgekiende, complexe en ongetwijfeld door wetenschappers opgestelde test dat aan het licht brengt, zal het wel zo zijn zeker? Verrassend is wel dat de Nederlandse versie van mijn daemon nét iets anders klinkt: bescheiden, bedaard, nederig, betrouwbaar, assertief. ‘bedaard’ vind ik niet bij mezelf passen, ‘solitary’ net wel. En het is toch niet omdat je assertief bent dat je ook een leiderstype bent? Maar zoals voor alle pseudo-psychotestjes geldt ook hier dat we toch enkel onthouden wat ons aanstaat.

Laat vooral horen hoe uw daemon er uit ziet! 


Acties

Information

14 responses

30 12 2007
Alcyon

Anwyn de leeuw. Leeuwin eigenlijk. “Bedaard, passief, een leider (huh?!), nieuwsgierig, bescheiden.”

30 12 2007
Aïda

Klitus.
Zich graag metend met anderen, bedaard, nederig, gezellig, grillig.
In dat laatste kan ik me niet vinden.

30 12 2007
pironik

lysandra, een zwarte kat blijkbaar. qua beest had het best iets spectaculairder mogen zijn, maar in de beschrijving kan ik me wel vinden: a leader, spontaneous, softly spoken, modest and solitary.

31 12 2007
guy

Trina, een lynx (denk ik). Vreemde combinatie: assertief, eenzaam, een leider, bedaard, passief

2 01 2008
M-go

Volgens de test ben ik AENAD, een vos.
Assertief, leidster, passief, trots, bescheiden.
Met dat dier, de vos, heb ik ergens wel iets, en niet enkel omwille van mijn haarkleur, naturel redhead zijnde. Ha!
Assertief: als ik de durf heb kan ik dat zeker zijn.
Leidster: bwa, niet echt. Leidster in KSA telt niet zeker?
Passief: Dikwijls wel, maar kan ook wel creatief zijn, als ik me goed concentreer.
Trots: que? Na-ah.
Bescheiden: kweenie…vals bescheiden eerder…

3 01 2008
Valleken

Trippel Trappel… Klein maar dapper… Mijn daemon is een muisje… Araphon… bedaard, flexibel, gezellig, spontaan, … daar kan ik me wel in vinden… Ik deed de test een aantal keer opnieuw en steeds kwam ik in de muizenfamilie terecht…

22 01 2009
wolf

kan het niet vinden!!!!!! wat is je daemon

14 02 2009
naomi&sandra

hoe krijg jij die site? :O
wij kunnen hem niet vinden:(

15 02 2009
SveN

Sorry, ik denk dat die functie intussen weggehaald is van die website.
Pech!

1 08 2009
Florian

ik heb een deamon en ze is een vos maar
het probleem is ik kan haar niet meer zien
want men hotmail blokeert het helemaal en ben vergeten
hoe ik haar trug krijg :'(

1 08 2009
Florian

ik kan die site helemaal niet vinden

24 01 2010
aragon

k vindt dat niet op die website

17 08 2010
caro

je Daemon is niet maar 1 dier hoor. (tenzij je volwassen bent) mijne is meestal een witte tijger maar ook heel veel andere dingen

17 08 2010
SveN

Wikipedia: Een dæmon is altijd verbonden met een persoon en is de manifestatie van zijn ziel. In de kinderjaren van een persoon kan de dæmon van uiterlijk veranderen. Maar als de persoon volwassen wordt neemt de dæmon een vaste gedaante aan en verandert daarna nooit meer. Een dæmon voelt dezelfde pijn als zijn persoon en andersom ook. Zodra een dæmon sterft, sterft zijn persoon waaraan hij verbonden is ook. Als de persoon sterft lost de dæmon op.

Plaats een reactie